LYDIA - Personal Marketing Manager
LYDIA - Personal Marketing Manager

Lydiamarketing.sk

Kedy je ten správny čas začať?

To, že som to chcela v marketingu skúsiť „sama“ som vedela už dlhšie. Nie je to myšlienka, ktorá človeku napadne zo dňa na deň. Jednoducho to človek vo vnútri cíti, že je ten správny čas a treba to skúsiť. Zámerne hovorím skúsiť, pretože v tejto turbulentnej dobe nikto nevie ako sa bude vyvíjať nasledujúci mesiac, nieto ešte nasledujúci rok. Doma som mala ideálne zázemie a priestor na to, aby som sa mohla zamerať na rozbehnutie vlastného biznisu. Moja dcérka nastupovala do škôlky. Mala som dostatok skúseností zo všetkých marketingových oblastí, od grafiky, tvorby stratégií, marketingových analýz, online a offline reklamy, práce so sociálnymi sieťami, PR, eventov a pod. Nič mi nebránilo urobiť to rozhodnutie, ale stále som sa nevedela odhodlať.

Ako sa bude môj biznis volať?

Bolo to v lete roku 2019, vedela som už, že je ten správny čas. Nemala som ale stále vymyslené meno. Možno by si niekto myslel, že to je to najjednoduchšie. Ale je to ako keď vyberáte meno dieťaťu. Je to veľká zodpovednosť. Je to niečo, čo by malo reprezentovať mňa, moje podnikanie, moje skúsenosti, môj prístup k práci, moje schopnosti. A tak som začala rozmýšľať… nič ma nenapádalo. Ako sa hovorí, tie najlepšie riešenia máš rovno pred nosom, tak som aj ja mala svoj názov podnikania doslova „pred nosom“. Ani neviem, v ktorom momente ma to napadlo, ale vedela som, že moje meno je to pravé pre moje podnikanie.  A tak vznikla LYDIA. Chcela som však, aby bolo z názvu zrejmé, že sa jedná o marketingové služby. Takže som pridala skratku PMM – Personal Marketing Manager (osobný marketingový manažér). A meno bolo na svete – LYDIA PMM.

Kedy prišiel KICK-OFF moment?

Za 10 rokov praxe v marketingových odvetviach (farmaceutický priemysel, strojársky priemysel, cestovný ruch) som získala množstvo kontaktov, tak na strane potenciálnych klientov ako aj na strane dodávateľov. Jednoducho som vedela vybaviť, zariadiť všetko práve vďaka týmto kontaktom. Neviem, či to bola zhoda okolností, alebo to jednoducho tak malo byť, ale kamarátka sa mi jeden augustový deň zmienila, že chce meniť logo, že potrebuje refresh, nejakú zmenu, ale nevie ako na to. To bol ten moment! Povedala som jej, že si chcem rozbehnúť svoj vlastný marketingový biznis, a že to môže byť môj kick-off projekt. Tak som odštartovala svoje podnikanie. Niekedy stačí jeden podnet na to, aby sa človek rozhodol niečo spraviť, či už napríklad zainvestovať do marketingu a nebáť sa obrátiť na odborníkov, aby ste podporili svoj biznis.

Administratíva, bez nej to nejde.

Svoj biznis som potrebovala zlegalizovať, teda zapísať obchodný názov do príslušného registra (v mojom prípade živnostenského), zaregistrovať sa na príslušných úradoch a inštitúciách (daňový úrad, sociálna poisťovňa, zdravotná poisťovňa). Je to neuveriteľné, ale všetky inštitúcie sa mi podarilo vybaviť v jeden deň (výhoda malého mesta). Následne mi bolo pridelené moje vlastné IČO a DIČ :-), to už bolo niečo! Navrhla som si logo, pripravila vizitky a mohla som sa pustiť do práce!

Pracujem pod svojím menom už 2 roky, paradoxne aj napriek pandémii mi to ide. Chce to na začiatku len trochu odvahy postaviť sa na vlastné nohy, využiť svoje skúsenosti, kontakty a nenechať sa odradiť!