Je to všetko o správnych kontaktoch
Pri rozbiehaní biznisu veľmi záleží na tom, aké máte kontakty. U mňa sa toto pravidlo jednoznačne potvrdilo. Po tom ako sa „svet“ dozvedel, že pracujem ako osobný marketingový manažér, ozvalo sa mi pár známych. To ma samozrejme veľmi potešilo, že prichádza hora k Mohamedovi. Veľa z nich mi gratulovalo, s niektorými som sa stretla osobne a s niektorými sme našli prienik spoločných záujmov. Jeden by ma rád najal ako interného pracovníka, ale keďže ja som bola nastavená už inak, začala som pracovať pre môjho najväčšieho klienta – SEZ DK a.s. – ako externý marketingový manažér.
Najskôr sme veľa debatovali, až potom sme sa pustili do práce
Nebolo to hneď všetko jasné, debatovali sme o spolupráci, o jej fungovaní, obsahu a priebehu niekoľko dní. Až sme dospeli do štádia, že sme mali všetky témy odkomunikované a mohli sme začať oficiálne spolupracovať. Začínali sme postupne, keďže spoločnosť SEZ DK a.s. prechádzala akousi regeneráciou tak vo vnútri ako aj navonok.
Začali sme od základov
Je veľmi podstatné zostaviť si strategický marketingový plán, človek má v aktivitách potom jasno. Potrebujete mať jasnú štruktúru aktivít a činností, časový harmonogram, aby bol v práci systém a poriadok. Tak sme postupne začali redizajnovať firemnú identitu, pripravili sme update loga a firemným materiálov. Následne sme sa pustili do dlhodobejšieho projetku – web. To nám trvalo niekoľko mesiacov intenzívnej práce na samotnom obsahu, jazykových mutáciách a produktovej časti webu. Priebežne pracujeme na ďalšom strategickom projekte – firemných katalógoch. Je to tímová práca viacerých ľudí, kde pracujeme ako projektový tím. Popri týchto strategických úlohách, pracujem priebežne na operatívnych úlohách ako sú napríklad: grafické podklady, fotenie produktov, reklamné video, som hovorca spoločnosti a zabezpečujem PR, organizujem eventy a teambuildingy, zabezpečujem pre firmu reklamné predmety, podieľam sa na príprave veľtrhov a výstav a pod.
Každú stredu som v „SEZke“
Keďže „SEZke“ zastrešujem kompletne celý marketing dohodli sme sa s klientom, že jeden deň v týždni budem k dispozícii priamo u nich v kancelárii. Je to veľmi dobrý krok, nakoľko som rýchlejšie „zapadla“ do tímu, nasala atmosféru firmy, rýchlejšie som pochopila vzťahy a vnútornú štruktúru. Toto všetko pomáha k efektívnej spolupráci.
Po takmer dvoch rokoch spolupráce musím priznať, že stredy mám rada, vždy keď zaparkujem pred „SEZkou“ a vidím viať nové zástavy s novým logom usmejem sa. Aj mne prospieva „zmeniť“ vzduch, byť v kolektíve, čo v čase pandémie, je skôr vzácnosť ako pravidlo.