Niekedy tie záhadné čísla netreba ignorovať
Zvonil mi telefón s telefónnou predvoľbou z Ruska. Keďže mi sem tam nejaké “šialené” číslo zo sveta volá, ignorovala som ho, predsa na mne niekto nebude zarábať :-). O chvíľu prišla z toho istého čísla správa do Whatsappu: “Dobrý deň, volám sa Elena a kontakt mám od Natálie K. Otvárame v Bratislave jednu z najmodernejších dentálnych kliník a chceme od vás logo.” Takže to nebol spam, ale nový potenciálny klient. Samozrejme ma to potešilo, pretože dobrá referencia je najlepšia reklama.
Zadanie bolo jasné, v logu nesmie byť zub!
S Elenou sme sa rozprávali po slovensky aj po anglicky, aby som čo najviac rozumela zadaniu. Elena mi poslala pár návrhov, ktoré sa im (majiteľom) páčia. Boli to elegantné, jednoduché návrhy. Mala jednu špecifickú požiadavku, aby logo neobsahovalo “zub”. Takéto zadanie beriem vždy ako výzvu, pretože sa mi páči, keď názov/logo podnikania obsahuje zároveň prvok, ktorý ho popisuje, teda hneď ako ho vidíte, evokuje vám to, čo sa za názvom skrýva. Takže som samozrejme pripravila niekoľko návrhov – z toho jeden so zubom. Hádajte, ktorý návrh sa Elene najviac páčil? Samozrejme ten so zubom – pretože som to zaobalila do príbehu, že krásne zdravé zuby sú šperkom/diamantom každého človeka. Čiže zub nebol zobrazený klasicky, ale symbolicky diamantovo v tvare zubu-stoličky.
Každý môže zmeniť názor, aj klient
Mali sme už pripravený dizajn manuál, finálne vizualizácie, keď prišla nečakaná správa, že majiteľ si to rozmyslel a chce niečo úplne iné. Tu som už tušila, že asi je na strane klienta nejaká konkrétna predstava. Preto som “odložila” ego, nepresviedčala a splnila som do bodky predstavu klienta/majiteľa. Pretože bez ohľadu na všetko, vždy je podstatné, aby bol klient spokojný s výsledkom, ide o jeho podnikanie. Je to iný prípad ako keď klient vyslovene “špekuluje” a nevie čo vlastne chce. Tento klient mal jasnú predstavu, preto nemalo význam ďalej diskutovať. Veď predsa každý môže zmeniť svoj názor.
Nakoniec sú všetci spokojní
Pripravili sme nanovo dizajn manuál, vizualizácie a prácu som klientovi odovzdala. Síce vnútorne trošku sklamaná, lebo stále si myslím, že ten môj návrh je lepší, ALE v tomto prípade nejde o môj názor. Klient je spokojný, lebo má čo chcel, je v konečnom dôsledku spokojný s mojou prácou a prístupom, lebo naša komunikácia bola veľmi otvorená a priateľská. Takže sme spokojní všetci, pamätajte nikdy neviete kde o vás klienti budú rozprávať 🙂 …